Patrick Janssens: Marketeer van het Jaar? (2)

a-logo.gif

Iedereen die van veraf al eens iets over marketing gelezen heeft, kent de klassieke 4 P’s, ofte de marketingmix: Prijs, Product, Plaats… en … Promotie. De laatste P van Promotie, is omwille van de aard van het beestje het meest zichtbare, en wordt dan ook, hoewel volkomen onterecht, vereenzelvigd met het marketingconcept zelf. Met een zeker wantrouwen van het grote publiek ten opzichte van marketing als gevolg. Natuurlijk is marketing meer dan louter promotie voeren! Al zien mensen dat niet direct. Mooi is dan ook de openbaring in HUMO van Janssens, die, genomineerd als marketeer van Jaar, het volgende zegt: “Ik ben een structuralist. Met doordachte stedenbouw kun je mensen een beter leven bezorgen. De bevolking voelt zich ook sterk betrokken.^[…] We investeren ook fors in de communicatie over wat we van plan zijn.”

Onze marketeer, man van het woord, blijkt ook een man van de daad te zijn. Of zoals HUMO stelt: bent u een betonnen burgemeester in wording? Promotie dient met investeringen in de realiteit gepaard te gaan, niets is gevaalijker dan een promotie te voeren rond een product dat de in reclameboodschappen gecrëeerde verwachtingen niet inlost. Nogmaals: “If you wanna kill a poor product, advertise it”

Lees ook:

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder media, politiek

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s