De Belgometer

belgometerkopjes.jpg

Op deStandaard online loopt al enkele dagen ‘de belgometer’. Een soortement vragenlijst waar door middel van “helemaal eens – helemaal niet mee eens”-schalen je seperatistische, of in het andere uiterste, unionistische karakter gemeten wordt. Dit meetinstrument is pure quatsh. En dat moest mij even van het hart. Eén voorbeeldje om mijn ergernis bot te vieren, zodat ze hopelijk bekoelt:

Vraag 14 luidt als volgt: “Franstaligen zijn intellectueel wel in staat om Nederlands te leren, maar ze willen niet” Mijn vraag aan de prutsers die de Belgometer in elkaar ronselden: pintje?  of nee, pakt: Wat moet ik antwoorden als ik akkoord ben met het eerste deel van de vraag, maar niet akkoord ben met het tweede deel van de vraag? Een kwaliteitskrant onwaardig.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder media, politiek

Geef een reactie

